Werkwijze

Werkwijze

In de begeleiding combineer ik cognitieve gedragstherapie met oplossingsgerichte interventies die het probleem oplossend vermogen vergroten. Dit in combinatie met de visuele communicatietechniek ‘Teken je gesprek’ maakt de werkwijze niet alleen heel dynamische, maar ook beduidend effectief. Daarnaast werk ik systeemgericht, dat wil zeggen dat ouders, school wanneer nodig betrokken worden in het proces met als doel:

 

Doel

Het kind, de jongere, de (jong)volwassene en zijn omgeving krijgen de juiste inzichten, kennis en handvatten, waardoor ze in hun kracht komen en overleven leven wordt.

Mijn visie is dat wanneer het kind, de jongere, de (jong)volwassene en zijn omgeving zichzelf en elkaar beter gaan begrijpen. Het kind, de jongere, de (jong)volwassene en zijn omgeving weer met elkaar verbinding komen.  Dit is een belangrijk onderdeel van het proces. Hierdoor ontstaat duidelijkheid, veiligheid zal (ongewenst) gedrag verdwijnen. Vanuit hier is er weer ruimte voor groei en ontwikkeling: in harmonie met jezelf en elkaar.

Mijn missie is om ieder kind en opvoeder het gevoel van eigenaarschap over zijn of haar eigen leven. In mijn beleving is dat een reële ontdekkingstocht naar het weten en onderzoeken wat je waard bent. Wat kan ik zelf en waar wil ik hulp bij?  Op deze manier kom je lekker in je vel te zitten, zelfs als het even tegen zit.

Wat uw kind en u als ouder ontwikkelen tijdens de coaching gesprekken

N

Vertrouwen en kracht om met jezelf aan de slag te gaan.

N

Je ervaart het verband tussen denken, voelen en doen.

N

Je krijgt inzicht in je kwaliteiten en vaardigheden.

N

Je creëert je eigen oplossingen en daadkracht.

N

Je creëert begrip voor je eigen gedrag en die van de ander.